Stránky

čtvrtek 12. listopadu 2015

... čajovna Wabi v Olomouci

Pokud mě sledujete na FB nebo na IG, tak asi tušíte, jakým směrem se bude tento článek ubírat. 
Bohužel ne dobrým. Když jsem se rozhodla psát tipy na restaurace, kavárny apod. tak mě asi ani nenapadlo, že jednou tady v této sekci bude negativní článek. Luba dokonce navrhoval, ať si tím nekazím blog. Ale já si říkám, že právě o tom tato sekce má být. Předat dál zkušenost s konkrétním místem, jak se mi tam líbilo - nelíbílo. Jak nám chutnalo - nechutnalo a nebo jaká byla celková atmosféra.

Jak už víte po minulém článku o sushi, tak jsem se z velkého odpůrce projedla k milovníkovi sushi!


Na čajovku Wabi jsem slyšela spoutu názorů. Upřímně jich bylo více negativních, ale chtěla jsem si obrázek udělat sama. Jde o čajovnu, ve které se mimo jiné podává i sushi. Loni jsem ji navštívila, ale to prostředí mě moc neoslovilo. Nemám moc ráda ten typ čajoven, ve kterých si připadám jako ve vetešnictví. Každý kus nábytku je jiný, všude různé staré polstrování apod. Možná si teď říkate: "Ale takto to má v čajovně být." ... To nikomu nevyvracím, ale mohu  říct, že v Olomouci je pár hezkých čajoven, kde se cítím mnohem příjemněji.

Když se na slevomatu objevil voucher na sushi právě v této čajovně, na kterou jsem slyšela tak rozpoluplné názory, řekla jsem si, že to vyzkoušíme.  Zakoupila jsem voucher, za tři dny mi přišel na email a já hned ten den zkoušela volat na uvedené telefonní číslo. Zkoušela jsem to přibližně od 14h odpoledne a každou další hodinu jsem zkusila telefonní číslo opět vytočit a nechat to dlouze zvonit. Jelikož je nutnost objednat sushi den předem a já jsem na něho měla už velkou chuť našla jsem si na jejich webových stránkách jiné číslo. Upřímně jsem si říkala, že jedno z nich bude asi staré, tak to prostě zkusím. Hned po prvním zazvonění mi telefon zvedla paní, která se zeptala co potřebuji. Představila jsem se a řekla ji, že bych si ráda objednala sushi na voucher. V tom mě uprostěd věty přerušil nepříjemně nabroušený tón hlasu: "A co mi jako voláte do čajovny, snad máte volat na jiné číslo!" Zalapala jsem po dechu a odvětila: "Nezlobte se, ale číslo na voucheru volám skoro půl dne a nikdo mi ho nebere, tak jsem si jednoduše našla číslo druhé, protože bych si ráda objednala sushi na zítra." Z telefonu se ozvalo: "No tak to asi těžko na zítra, v sobotu ho neděláme! A pochybuju že jste volala když ten telefon mám u sebe, tak nevykládejte." V tu chvíli Luba viděl, že na něj třeštím oči a opět paní odpovídám : "Tak se na ten telefon podívejte a uvidíte, že tam máte z mého telefonního čísla asi 5 a více nepřijatých hovorů. No, ale to je jedno, prostě bych si ráda objednala sushi, mohu vám nadiktovat číslo voucheru?" z druhé strany telefonu se ozvalo "No tak diktujte teda... " Poté jsem položila telefon a ještě jí poděkovala za vyřízení. Nechápavě jsem na Lubu koukala, co to mělo znamenat, co to bylo za arogantní a nepříjemnou paní? Normálně bych si řekla, že ta paní měla asi jen špatný den, ale už dřív jsem slyšela dost kritiky na jednání tamního personálu. 

Každopádně jsem sushi objednala nakonec na pondělí večer. Po příchodu do čajovny jsem viděla onu paní z telefonátu a nepůsobila tak tragicky, ale jen co se za námi zavřely dveře, vyštěkla na spolu příchozí pár: "A máte rezervaci? Že ne? My máme ale obsazeno!" ... prakticky je nepustila ani nakouknout dovnitř. My jsme si vzali svoje sushi a upalovali domů. Nedalo nám to a hned v další uličce jsme sushi rozdělali.


  Kousky, které měly být obalené v kaviáru jím byly pouze trochu posypány. Zobli jsme si každý jeden kousek a pokračovali jsme na tramvaj. Chuťově mi sushi nepřišlo špatné, možná jen trochu sladší rýže. 
Doma jsem sushi naservírovala a začala ho zkoumat podrobněji.
Ve třech kouscích jsme žádnou rybu ani avokádo nenašli. Plátky ryby byly tak teňounce nakrájené, že si s nimi musel dát někdo hodně práce. Achjo.
  



Já chápu, že na voucherech se snaží každý podnik vydělat. Možná někomu tamní sushi vyhovuje, ale v tom případě neochutnal jiné, nebo si to nedokážu vysvětlit. Nízká cena je atraktivní, ale nemůžou přeci takhle šidit. To ať raději voucher nedávájí o 50% levnější, ale jen o 30% a dopřejí zákazníkovi trochu pocitu, že mu ta ryba mezi kousnutím do rýže neutekla, protože byla tak mrňavá, že by jeden nepostřehl, kdy do ní zrovna kousl.

Když jsem tuto recenzi sepisovala, říkala jsem si, že jsem třeba jen moc kritická, ale když jsem zabrouzdala na recenze, které byly připojené k voucherům, tak 70% návštěvníků mělo stejný problém.
Bohužel. Příště si raději dopřeju dražší sushi jednou za čas, ale s tím, že jsem si pochutnala na avokádu, rybě a nejrůznějších náplních.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše komentáře | Thanks for your comments