Zdravá svačina s chia semínky & goji

11:30 Pieces of my world 2 Comments



Ingredience

selský jogurt
chia gel (1PL chia semínka 130ml vody)
hruška
med

 Postup

1. Jako první vrstvu dáme na dno sklenice selský jogurt.
2. Poté na něj přidáme cca 1-2PL chia gelu a na něj dáme kapku medu. Pokud nemáte med tekutý, chvilinku ohřejte sklenici s medem ve vodní lázni.
3. Poté přijdou na řadu hrušky a opět selský bílý jogurt.
4. Poslední vrstva jsou opět hrušky, goji a med. 




Co je to Goji?

Červené plody Goji rostou na trnitých keřích v úrodné půdě himalájských podhůří, kde je kustovnice čínská běžnou součástí stravy.  Plody kustovnice čínské obsahují vysoké množství prospěšných látek, které jsou hlavně pro nás velice důležité. Obsahují silné antioxidanty a pomáhají zabraňovat poškození buněk či následnému stárnutí organismu. Ve starověké Číně sloužila Goji dokonce i jako platidlo.
 
Jak jinak můžete Goji používat?

Goji se konzumují samotné jako extrémě zdravá svačinka, nebo se přidávají do cereálních směsí a jogurtu. Můžete ji také přidávat do smoothie a ovocných salátů. Čínskou specialitou je příprava čaje z Goji, podobně jako to děláme u nás s šípky. 


Goji obsahuje... 

  1.  Vitamín C - podpora funkce a činnosti krevních cév, nervové soustavy, psychické činnosti, kvalitu kostí, dásní či kůže
  2. Draslík - podporuje kvalitní činnosti nervové soustavy, svalů
  3. Bílkoviny - zajištuje udržování svalové hmoty a stavu kostí
  4. Hořčík - podporuje kvalitní psychickou činnost, stav kostí a zubů
  5. Vápník - přispívá k normální srážlivosti krve, funkci energetickému metabolismu a trávicích enzymů
  6. Kyselinu linolovou - udržuje stabilní hladinu cholesterolu v krvi
  7. Vitamín A - podpora funkce sliznic, pokožky a zraku
  8. Železo - přispívá k tvorbě červených krvinek, hemoglobinu, imunitního systému a ke snížení míry únavy

A k čemu jsou dobrá chia semínka? To vše se dozvíte v novém videu =)



You Might Also Like

2 komentářů:

Roumí blog řekl(a)...

chia semienka som nedavno skusila prvy krat a páčia sa mi len som si chcela vytvorit hustý puding ale nepodarilo sa, hovoria že najviac sa môže denne skonzumovať 2čl chia semienok a tak som viacej nedala no ale potom sa mi puding nespraví :-( som v tomto ešte taká neznalá

Pieces of my world řekl(a)...

Doporučená denní dávka jsou 2 lžičky pro dospělého, ale nikde se neuvádí možnost negativních účinků a předávkování. A jak uvádím v receptu, ten gel uděláš z 1PL, ale jakmile to zaliješ vodou/mlékem tak ti vznikce cca 2dcl sklenice toho gelu(viz velikost sklenice v receptu). A osobně si myslím že 2ČL odpovídají 1PL, takže ikdyž to sníš naráz, tak se nic nestane. Já jsem si toto množství rozdělila na dvě porce =)