Vitamíny, které potřebujete na podzim ...

16:49


Podzim je mé nejvíce oblíbené roční období.
Listy na stromech pomalu žloutnou a červenají, venku je voňavý vzduch a sluníčko příjemně hřeje. Ale když přichází podzim, přicházejí také ranní mrazíky a chladivý větřík. Změna ročního období je často spojená s nachlazeními, které potkalo i mě a už týden se z něj snažím vyhrabat. A tak jsem pro vás sepsala pár tipů na to, jaké vitamíny jsou na podzim potřeba doplnit, abychom ho přežili ve zdraví.

Vitamín B1

B1 podporuje posilování energie a obecně je důležitý pro správné fungování organismu. Čím více energie potřebujete, tím více vitaminu B1 musí obsahovat vaše strava. Proto byste měli do svého jídelníčku zařadit napříkald vepřové maso, drůběží játra, hrách a nebo pšeničné klíčky.


Vitamín C

Céčko je důležité pro stavbu vazivové tkáně, kostí a také zubů. Obecně chrání před poškozením buněk a dokonce pomáhá při hojení ran. Vitamín C je obsažen ve spoustě zeleniny a ovoce, proto na podzim zařaďte do vaší pestré stravy taky brokolici, květák, růžičkovou kapustu či pomeranče. Na imunitu pozitivně působí například také zakysané zelí, šípek nebo rakytníkový olej, které mají vysoký obsah vitaminu C.

Hořčík

Hořčík hraje významnou roli při tvorbě energie a jejím využití. Podle výzkumů se lidé s nedostatkem hořčíku při pohybu cítí více unavení. Je důležitý pro uvolnění napětí a má také vliv na paměť. Hořčík je obsažen například v mandlích, lískových oříšcích nebo v luštěninách.

Vitamín E

Jedná se o výrazný antioxidant, při jehož nedostatku může dojít k anemii, zažívacím potížím, a také vysušení pokožky. Na podzim je naše pokožka, hlavně tváře, vystavovány chladnějším teplotám a chladnému větříku. Největším zdrojem vitaminu E je olej z obilných klíčků, ořechy, špenát, olivy, avokádo a také slunečnicová a sezamová semínka.


Zařaďte do jídelníčku typické sezonní potraviny, jako jsou například dýně, červená řepa, hrušky a jablka. A nezapomínejte také na kvalitní bílkoviny. Ovoce a zelenina dodají důležité vitaminy a minerály, imunitní systém ale pracuje na bázi bílkovin.


You Might Also Like

2 komentářů

  1. Anonymní03.10.16 9:52

    Skvělý článek. Tohle se mi hodí.

    Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Já po celý rok konzumuji B-komplex. Snažím se jíst i ty sezamová semínka. Problém mám v tom, že aby se uvolnilo vše prospešné co v nich je je nutné je pořádně rozkousat. Což mě nebaví. Někde jsem i četla, že se z nich dá udělat čaj, ale moc mi nejede. Tak kdybys měla nějakej super tip sem s ním :)

    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře ♥

ARCHIV BLOGU

MŮJ OBLÍBENÝ BLOG ↓